GUIDI STEFANO

Orari di ricevimento
In presenza: su appuntamento, stanza 313, Palazzo S. Niccolò
A distanza: su appuntamento nella stanza webex personale: https://unisi.webex.com/meet/stefano.guidi
Comunicazioni
The lectures of the course Methodology of Research in Social and Cognitive Psychology (aa 2021-2022) for the Second cycle degree (Laurea Magistrale) LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES will be streamed from the personal WebEx room of Prof. Guidi: https://unisi.webex.com/meet/stefano.guidi
The course Moodle is accessible at: https://elearning.unisi.it/course/view.php?id=7999
Attività didattica
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2024/2025
Anno di corso: 2
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2023/2024
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2023/2024
Anno di corso: 2
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2022/2023
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2022/2023
Anno di corso: 2
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2021/2022
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2021/2022
Anno di corso: 1
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2021/2022
Attività di ricerca
Ultime pubblicazioni:
- Palmitesta, P., Bracci, M., Currò, F., Guidi, S., Marchigiani, E., Parlangeli, O. (2024). Design a robot that is able to…: gender stereotypes in children’s imagination of robots. In Human factors in robots, drones and unmanned systems (pp.75-82). New York : AHFE International [10.54941/ahfe1005010]. - dettaglio
- Bovesi, A., Calabretto, A., Stroppa, A., Adamo, G.M., Canepa, F., Guidi, S. (2024). Moral judgements on human and autonomous drivers’ decisions in unavoidable collisions scenarios. In ECCE '24: Proceedings of the European Conference on Cognitive Ergonomics 2024 (pp.1-6). ACM Digital Library [10.1145/3673805.3673827]. - dettaglio
- Guidi, S., Bracci, M., Currò, F., Innocenti, A., Lusuardi, L., Marchigiani, E., et al. (2024). Not all sizes matter. The perception of robots' age and mental abilities based on their physical dimensions. In ECCE '24: Proceedings of the European Conference on Cognitive Ergonomics 2024 (pp.1-6). ACM Digital Library [10.1145/3673805.3673820]. - dettaglio
- Curro', F., Bracci, M., Guidi, S., Marchigiani, E., Palmitesta, P., Parlangeli, O. (2024). Stress and incivility in Higher Education Institutions: a case study. In Navigating the technological tide: the evolution and challenges of business model innovation: proceedings of the International Conference on Business and Technology (ICBT2024), volume 3 (pp.530-538). Springer [10.1007/978-3-031-67434-1_50]. - dettaglio
- Parlangeli, O., Bracci, M., Marchigiani, E., Palmitesta, P., Curro, F., Sirizzotti, M., et al. (2024). Will You Work with Us to Design a Robot? Boys’ and Girls’ Choices of Anthropomorphic Robots According to Their Gender. In Design, User experience, and Usability (pp.114-126). Heidelberg : Springer Verlag [10.1007/978-3-031-61353-1_8]. - dettaglio