GUIDI STEFANO

Orari di ricevimento
In presenza: su appuntamento, stanza 313, Palazzo S. Niccolò
A distanza: su appuntamento nella stanza webex personale: https://unisi.webex.com/meet/stefano.guidi
Comunicazioni
The lectures of the course Methodology of Research in Social and Cognitive Psychology (aa 2021-2022) for the Second cycle degree (Laurea Magistrale) LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES will be streamed from the personal WebEx room of Prof. Guidi: https://unisi.webex.com/meet/stefano.guidi
The course Moodle is accessible at: https://elearning.unisi.it/course/view.php?id=7999
Attività didattica
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2023/2024
Anno di corso: 2
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2022/2023
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2022/2023
Anno di corso: 2
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2021/2022
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2021/2022
Anno di corso: 1
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2021/2022
ANNO ACCADEMICO DI ESPLETAMENTO: 2020/2021
Anno di corso: 1
Corso di Laurea Magistrale
LANGUAGE AND MIND: LINGUISTICS AND COGNITIVE STUDIES - MENTE E LINGUAGGIO: LINGUISTICA E STUDI COGNITIVI
A.A. 2020/2021
Attività di ricerca
Ultime pubblicazioni:
- Guidi, S., Palmitesta, P., Bracci, M., Marchigiani, E., Parlangeli, O. (2023). The Perception of the Utility of Social Media by Caregivers of Persons with Autism Spectrum Disorders during a Period of Home Quarantine. INTERACTING WITH COMPUTERS [10.1093/iwc/iwad006]. - dettaglio
- Perugia, G., Boor, L., van der Bij, L., Rikmenspoel, O., Foppen, R., Guidi, S. (2023). Models of (Often) Ambivalent Robot Stereotypes: Content, Structure, and Predictors of Robots' Age and Gender Stereotypes. In HRI '23: Proceedings of the 2023 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (pp.428-436) [10.1145/3568162.3576981]. - dettaglio
- Guidi, S., Boor, L., van der Bij, L., Foppen, R., Rikmenspoel, O., Perugia, G. (2022). Ambivalent Stereotypes Towards Gendered Robots: The (Im)mutability of Bias Towards Female and Neutral Robots. In Social Robotics (pp.615-626). Springer, Cham [10.1007/978-3-031-24670-8_54]. - dettaglio
- Guidi, S., Palmitesta, P., Bracci, M., Marchigiani, E., Di Pomponio, I., Parlangeli, O. (2022). How many cyberbullying(s)? A non-unitary perspective for offensive online behaviours. PLOS ONE, 17(7) [10.1371/journal.pone.0268838]. - dettaglio
- Parlangeli, O., Bracci, M., Guidi, S., Marchigiani, E., Palmitesta, P. (2022). Work organization and effects of isolation on the perception of mMisconduct in Italian Universities during Covid-19 Pandemic. In Social computing and social media: applications in education and commerce (pp.147-160). Cham : Springer [10.1007/978-3-031-05064-0_12]. - dettaglio