OCCHINI LAURA

Office hours

  • Tuesday from 00:00 to 00:00
    Place: SOLO IN PRESENZA Palazzina Biblioteca - Primo piano - Stanza 32
    Note: Dal 14 luglio 2023 al 28 agosto 2023 il ricevimento è sospeso  Dal 29 agosto 2023 al 7 novembre 2023 (compreso) ogni martedì ore 10.30-12.00 Dal 14 novembre 2023 al 19 dicembre 2023 (compreso) ogni martedì dalle ore 12.00-13.00

Teaching activities

Completion accademic year: 2024/2025

Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2024/2025
Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2024/2025
Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2024/2025

Completion accademic year: 2023/2024

Course year: 3 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2021/2022
Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2023/2024
Course year: 1 Second cycle degree (Laurea Magistrale) HEALTH PROFESSIONS OF REHABILITATION SCIENCES A.Y. 2023/2024
Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2023/2024
Course year: 1 First cycle degree (DM 270) EDUCATION A.Y. 2023/2024

Research

Ultime pubblicazioni:

  • Occhini, L. (2024). Psicologia clinica del bambino in età prescolare: l'approccio diagnostico da 0 a 5 anni. In D. Liccione (a cura di), Argomenti di clinica psicologica (pp. 109-137). Padova : Libreria Universitaria. - view more
  • Occhini, L. (2023). Psicologia clinica per insegnare. Bologna : Zanichelli. - view more
  • Occhini, L., Bosco, N. (2023). Students as visual thinkers: didattica e apprendimento image-based in higher education. In L. Fabbri, A. Romano (a cura di), Transformative teaching in higher education (pp. 215-229). Lecce : Pensa Multimedia. - view more
  • Occhini, L. (2022). Trascuratezza educativa, abbandono scolastico e disagio adolescenziale. RIVISTA SPERIMENTALE DI FRENIATRIA, 146(3), 9-29 [10.3280/RSF2022-003002]. - view more
  • Occhini, L., Bosco, N., Romano, A. (2021). Promoting creativity and narrative identity’s expression through digital storytelling. An exploratory study. SCUOLA DEMOCRATICA(volume 3), 405-415. - view more